FAQ

HomeFAQ

Wat Kost Een Video?

Simpele vraag, met een iets langere uitleg:
De offerte die u krijgt is altijd maatwerk, iedere productie is anders, elke doelgroep heeft andere noden.

Insync biedt praktische oplossingen in alle aspecten van de productie.   Verschillende werkwijzen kunnen toegepast worden, meer of minder middelen worden ingezet. Het is niet altijd nodig om alles uit de kast te halen, gericht werken met de toepassing/doelpubliek in het achterhoofd maakt bepaalde kosten overbodig. Of u nu via web, intranet, microsite, mailing, tv of dvd wilt communiceren, we zoeken naar de meest geschikte oplossing. Dus stuur een e-mail, snail mail, bel of kom langs... we maken met plezier een offerte die aangepast is aan uw vraag.
Wij bieden een totaaloplossing voor uw videoproductie, vanaf de eerste planningsfase en scripting tot het in verschillende vormen aanleveren van uw afgewerkte film.
We werken samen met verschillende regisseurs, afhankelijk van de stijl die uw bedrijf beoogt stellen we een team van specialisten samen om snel en efficiënt tot een optimaal resultaat te komen.
InSync zorgt dat uw video project gerealiseerd wordt met de juiste inzet van middelen. Meer concreet gaan we kijken wat (en wie) u echt wilt bereiken 
en wat daar juist voor nodig is 
qua mensen en technische middelen.

Hoe gaan we bij InSync video producties te werk?

U wilt een bedrijfsfilmproductfilm of instructiefilm laten maken. Hoe gaat de productie voor zo een video in zijn werk? Dat leggen we u graag uit. 

1.        Behoefte analyse

Tijdens een kennismakingsgesprek inventariseren we uw doelgroep en de doelstellingen die u met uw film wil halen.  Op basis van dit gesprek bepalen we de rol die video hierin kan spelen en verstrekken we advies voor uw vraag.

Het gesprek vormt verder de basis voor de offerte van de videoproductie. 

 2.         Conceptbespreking

Nadat u akkoord bent gegaan met de offerte, bouwen we het concept verder uit.  Welke zaken en onderwerpen zijn belangrijk en hoe gaan we uw usp’s in beeld brengen?  Dit behoort tot de conceptbepaling in het video productie proces.  

3.         Script

De conceptbespreking vormt de basis voor het video script.  In dit film script schrijven we de verhaallijn van uw film uit in scenes.  Als u een ingesproken stem wenst te gebruiken, dan voorzien we ook de copy writing voor deze voice-over tekst.   U ontvangt het script via e-mail en indien nodig kan u nog aanpassingen doorgeven op dat video script.

4.      Video opname 

Wanneer u het script hebt goedgekeurd en al uw aanpassingen zijn doorgevoerd kunnen we de opnames plannen.  De opnames vinden altijd plaats op locatie, uw bedrijf kan gewoon blijven verder draaien.  We kunnen u wel aanraden om werknemers en klanten te informeren over het feit dat er video opnames zullen plaatsvinden.  Denk er ook aan om alle locaties netjes te maken die in beeld zouden kunnen komen.  Onze video’s worden standaard zeer lang gebruikt en door een grote groep mensen bekeken.  Let er dus samen met ons op dat alles eruit ziet zoals u graag gezien wordt door de buitenwereld.

5.       Video montage 

Het wordt vaak vergeten, maar na de opname moet er nog iets gebeuren met de video rush: de video montage.  Hierbij selecteren en combineren we de beste gedraaide beelden en de boodschap die u wenst te communiceren volgens het goedgekeurde script.  
Uw video krijgt nu echt vorm.  Indien  u een voice-over stem wenst te gebruiken voor uw video, dan stellen we een stem voor die bij uw activiteiten past.  We zorgen ervoor dat de nodige tekst wordt ingesproken en plaatsen deze als  voice-over onder de video.  In combinatie met de juiste rechtenvrije of beperkte rechten muziek geeft dit de juiste sfeer aan uw film.   We kunnen de muziek  altijd nog aanpassen indien deze niet in de smaak zou vallen.

6.       Correctie ronde 

Eens we de video hebben afgewerkt, maken we een afspraak om deze te presenteren.  De video zal altijd gerealiseerd zijn volgens afspraak, maar u kan nog correcties laten doorvoeren.  Zit de sfeer en de energie goed, liggen de accenten en het tempo juist?  De muziek kan aangepast worden, maar ook de volgorde van de beelden kan aangepast worden.  Omdat we goed voorbereid te werk gaan kunnen we zeggen dat er bij onze producties slechts minimale correcties nodig zijn. 

7.       Oplevering video 

Als u na eventuele aanpassingen tevreden bent over het resultaat, bezorgen we u vier video bestanden.  Deze zijn geschikt voor gebruik bij video projecties, smartphones, tablets en gewone computers (apple en pc).

8.       Youtube Video marketing 

Naast de productie van video’s hebben we ook een doorgedreven kennis van Youtube.  We kunnen ervoor zorgen dat de vindbaarheid van uw  online video’s zeer sterk toeneemt.   Hiervoor gebruiken we verschillende optimalisaties, voor de vindbaarheid van uw films, geven we de mogelijkheid om te adverteren via Youtube en voeren we optimalisaties voor uw eigen Youtube kanaal uit zodat er bv. geen advertenties van concurrenten te zien zijn bij uw video’s.  We zorgen er verder voor dat uw video’s vele duizenden keren bekeken worden dankzij de combinatie van bovenstaande elementen.

Nadat we onze dienstverlening hebben afgerond zorgen we ervoor dat u de resultaten van uw video’s ontvangt in overzichtelijke rapportages.

Welke meerwaarde biedt online video?

Allereerst, “online video” is net als “website” een verzamelnaam en die beslaat een zeer grote hoeveelheid aan verschillende nuttige en minder nuttige videotoepassingen.
De belangrijkste toepassingen waar wij ons op focussen zijn video’s voor integratie in de eigen website, video’s voor integratie in niche websites voor uw sector zodat uw doelgroepen bereikt worden via content marketing en als laatste content marketing video’s met Vseo (video search engine optimization) en doelgroep geoptimaliseerde teksten voor nieuw organisch verkeer via Youtube en Google.
Als laatste nieuwe en relatief goedkope manier van online adverteren bieden we ook oplossingen aan voor video advertenties in youtube etc. Goedkoper dan Google Adwords en niet meer te vergeten in een hedendaags communicatieplan.

Waarom is online video zo populair geworden de laatste jaren?

Omdat niemand online teksten leest maar eerder plaatjes kijkt en teksten scant op “bullet points” / kernwoorden.   Veel informatie komt zo niet bij de doelgroepen die men wenst te bereiken. Video communicatie vereist weinig inspanning van een kijker, je drukt op play, je kijkt, je drukt bij interesse door naar een volgende clip, etc.

Wordt een webpagina met video beter bekeken dan zonder?

De aanwezigheid van video heeft een zeer positieve invloed op de Google ranking van een website, dus ja.
Verder heeft men video website integratie onderzocht en het blijkt dat webpagina’s vooral langer worden bekeken als er een video opstaat.  Sommige websitepagina’s zonder video worden al na 2 seconden weggeklikt, dat kan je nakijken in  de statistics.  Bij de aanwezigheid van een video drukt men op play en kijken ze het filmpje nog wel uit… als het goed gemaakt, relevant voor de bezoeker is en niet te lang duurt.

Welke informatie kan je beter weergeven met bewegende beelden?

Alle informatie waarvan je wilt dat deze wordt opgenomen door je bezoekers.  Met een focus op informatie die een positieve invloed heeft op de geloofwaardigheid en merkverdieping. Klanten testimonials zijn één voorbeeld, productinformatie en aanverwante relevante inhoud een ander.

Hoe verloopt de aanmaak van video voor online gebruik?

Voor de eigen website: door de informatie op de verschillende website onderdelen aan te vullen met video's. Mensen hebben online een actief ontdekkend gedrag waarbij ze zeer snel beslissingen nemen. Een videoblok van 5 minuten zoals een bedrijfsfilm is dan ook totaal nutteloos omdat het niet past bij de online flow.  Een duurtijd van 2 minuten is een theoretische maximum die we steeds proberen te hanteren. Door video’s te verspreiden over de website ondersteunen we die actief ontdekkende rol en wordt het internet iets anders dan een online bibliotheek... een multimedia ervaring die van deze tijd is. Samengevat overlegt u met ons als videobedrijf de inhoud, wij zorgen voor de rest.

Kan een video ook interactief zijn?

InSync is voor interactieve video in partnership met een innovatief Vlaams bedrijf dat zonder overdrijven ondertussen tot de wereldtop behoort.  De mogelijkheden zijn quasi onbeperkt, men kan bv. in een video klikken op een schoen en dat paar meteen in de juiste maat aankopen zonder uit het videovenster te gaan.  Een webshop binnen video en product placement met directe mogelijkheid tot aankoop zijn nog maar het topje van de ijsberg.

Hoe kan een video ook op andere manieren verspreid worden?

Een video zou vooral zichzelf moeten verspreiden dankzij een goede begeleidende tekst voor de vindbaarheid bij de search engines.  Vermelding van de video via social media en integratie in websites waar uw doelpubliek vertoeft zijn goede aanvullende maatregelen.
 

Waar moet je rekening mee houden bij het gebruik van online video?

Creëer relevante content voor uw doelgroepen, doe dit met de juiste inzet van middelen en de juiste partner. Een goede begeleidende tekst als beschrijving van de video, waarin rekening wordt gehouden met seo en interesses van de doelgroep. Een goed gemaakte video zonder tekst wordt niet gevonden en dus niet bekeken, een slecht gemaakte video die wel vindbaar is evenmin.
 

Hoe lang mag een video zijn?

Ideaal niet langer dan 2 minuten, liefst korter maar zoals altijd zijn er uitzonderingen.

Contacteer ons

Meer informatie vindt u op deze website of contacteer ons.